Leírás
1. MÛKÖDÉSI MECHANIZMUS:
– A SPURI üzemanyagba adagolva az ellátó rendszert tisztítja.
– A nagytakarítást a robbanótérben is folytatja, egészen a kipufogórendszeren át, folyamatosan.
– Második technikai jellemzõje, hogy folyamatosan keni az üzemanyaggal érintkezõ felületeket, kopáscsökkentõ hatást kifejtve.
– Hosszantartó használat mellett a mozgó fémalkatrészeket fényesre edzi.
– Harmadik alapvetõ elõnye, hogy egységnyi üzemanyagból a tisztítás után minimum 10%-kal több energia, illetve teljesítmény nyerhetõ, mert javítja az égéshez szükséges oxigén affinitását, növelve a katalizátorok éllettartamát és hatékonyságát.
– Hígítja az üzemanyag téli konzisztenciáját, így dermedésgátlóként is használható!
2. A SPURI HASZNÁLATÁNAK ELÕNYEI:
– Eltávolítja az üzemanyagtankban lévõ koszos kiválásokat, leülepedéseket, sõt kis mennyiségben a kondenzvizet is. Feloldja, diszpergálja az üzemanyagba bevitt vizet folyamatos használat esetén.
– Gazdaságos a használata, hiszen 5-12%-os megtakarítást eredményez a hatalmas energia koncentrátum üzemanyagba helyezésével.
– A tökéletesebb égés miatt salakanyagmentes lesz a kipufogógáz, így csökken a környezetszennyezés. Javulnak a károsanyag kibocsátás paraméterei (zöldkártya elõtt különösen javasolt), csökken a füstölés. Kitûnõ eredmény érhetõ el kétütemû motoroknál. Jó kenõ hatás, füstölésmentesen, halk járással. Ólompótló hatása van az ólommentes üzemanyagoknál, nehézfém és halogén elemek felhasználása nélkül.
– Dinamikusabbá válik a motor, könnyebb a hidegindítás, kiegyensúlyozott alapjárat, jobb gyorsulási paraméterek. “Kopogás” nélkül nagyobb elõgyújtás alkalmazható, a gyújtás utánállítását a SPURI alkalmazása után 1-2 tank elhasználásával rá kell állítani, így attraktívabb lesz az erõtöbblet, vagy a megtakarítás.
– Új jármûvek és erõgépek üzemanyag felõli kompressziógyûrûjét a hengerfallal együtt folyamatosan keni és nem hagyja elkopni. (Kísérleti tesztautón állandó SPURI adagolás mellett – VW T4 2,4D – 1993-tól 1996-ig 310 ezer km után csaknem gyári kompressziót mértek a márkaszervizben.)
– Nõ a robbanási energia, de a nagy hõfokon és nyomáson kialakult cseppkenés és polírozó hatás miatt a kipufogó gáz és a motor hõmérséklete csökken. Fõleg munkává és nem hõenergiává alakul az üzemanyag.
– Az alapvetõ tökéletes égésen felül a kipufogó gázokban lebegtetve tartja a szilárd részeket, így a koromlerakódás teljesen megszûnik, valamint a vízgõzt hamarabb és intenzívebben eltávolítja a kipufogó rendszerbõl, kizárva a korróziós folyamatot. A kipufogó katalizátorait jelentõsen kíméli!
– A SPURI elõnyösen használható még valamennyi benzin vagy dízelolajjal mûködõ erõgép, mezõgazdasági-gép, szivattyúk, stb. esetében is.
– A SPURI csökkenti a porlasztócsúcsok beégését, az üzemanyagszivattyú és adagolórendszer kopását is. Az Otto motorok gyújtógyertyáinak optimális tisztaságát biztosítja, valamint a beömlõ- és kipufogószelepet és a hengerfej koromlerakódását letakarítja és folyamatosan tisztán tartja, alacsonyabb hõmérsékleti üzem mellett.
– A SPURI az üzemanyagban lévõ kisebb mennyiségû kondenzvizet feloldja és az égéstérbe viszi, ezzel megszünteti a jégdugókat, elfagyásokat, a víz okozta korróziót.
3. A SPURI HASZNÁLATA:
A SPURI-t tankolás elõtt öntsük az üzemanyaghoz 2 ezrelékben. (Pl.: 100 literhez 2 dl-t), így 1 flakon 250 liter üzemanyaghoz elegendõ. Az üzemanyaghoz való adagolást tankolás elõtt célszerû elvégezni. A mennyiséget a flakonon lévõ mérce segítségével tudjuk ellenõrízni.
4. GAZDASÁGOSSÁGI SZÁMÍTÁS:
– 1 db 500 ml-es SPURI: 250 l üzemanyaghoz = kb. 3.080,- Ft-ba kerül. Vagyis 1 l üzemanyagnál: 3.080,- Ft/250 lit. = 12 Ft ráfordítás. Tehát Ön 12 Ft/l-t kifizet az adalékolás miatt, viszont az 1 l üzemanyag min. 10%-át visszakapja. Ez csak 350,- Ft-tal számolva is 35,- Ft. – 12 Ft = 23 Ft a megtakarítás. A különbség literenként 23 Ft-tal olcsóbb üzemanyag és hosszú élettartalmú, tiszta motor.
– A SPURI-nak dermedésgátló hatása van, gázolajnál megszunik a géles kiválás. Normál adagolásnál: 250 liter = 500 ml SPURI -10 °C-ig 125 liter = 500 ml SPURI -20 °C-ig
– A SPURI biodízel üzemanyagnál is jól vizsgázott. A köztudottan gyengébb energiájú növényi olajokkal üzemelo jármuvek dinamizmusát visszaadja gázolaj minoségben. Javítja kifolyási paramétereit, hígítja anélkül, hogy szárazzá tenné a növényi olajat. A biodízel elokészítés viszont a motoroknál szükséges!
– A SPURI kitunoen vizsgázott a hutoközeg vízterének kitakarításában pl. gátrepedéses, tömítéshibás motor miatt feketévé váló tágulási tartálynál, a hutorendszert is beleértve. Természetesen a hiba elhárítása után az összeszerelt motorba ioncserélt vizet öntünk, vagy régi fagyállót és 5 literenként fél liter SPURI-t, hatásnövelésként 10-20 dkg Trisóval lágyítsuk a vizet. A motort járatjuk üzemi hofokon 10-15 percet és üzemmelegen kiengedjük a hutoközeget, ami magával viszi a 95%-át a fekete zsíros-olajos lerakódásnak. Ezután töltsük fel fagyállóval!
5. JÓTANÁCSOK, BIZTONSÁGI SZABÁLYOK A SPURI-hoz!
– Csak eredeti csomagolásban tárolja, mert a hatóanyag egyéb csomagolásban elpárolog!
– Többletadagolás nem káros, de felesleges.
– Nagy hidegben -10 °C körül dupla mennyiség javasolt a jobb hidegindítás érdekében!
– Egyes jármûveknél, valamint erõgépeknél az alapjárat emelkedése tapasztalható, ami az egységnyi üzemanyagba rejtett többletenergia miatt van egyrészt, másrészt pedig a surlódó alkatrészek fokozottabb kenése miatt.
– A fokozott kenés miatt a motor kevesebb surlódási hõt termel, így nyári hõtermelése csökken, nem melegszik túl a motor, mint SPURI nélkül.
– Az üzemanyaghoz történõ adagolásnál vigyázni kell, hogy a testrészekre ne fröccsenjen, szembe ne kerüljön!
– Az adalék gõzeinek belégzése egészségkárosodást nem okoz, de a tartós belégzést kerülni kell!
– A SPURI szabadalommal védett termék!
– A termék hatásvizsgálatát, minõsítését és a beméréseket a SZIMF. TRAFFCO KFT. a Széchenyi István Mûszaki Fõiskola Közúti és Vasúti Jármûvek Tanszék motorvizsgálati laboratóriumában végezte 1995. április 15-én.
– AMEI eng. szám: 501/0586.